En till, en ifrån

I glädje och sorg. Ett nyfött barn i familjen kusinen. Mitt livs längsta förälskelse har förlorat sin mor.

Jag kan inte skratta, jag kan inte gråta. Klumpen som bestämmer över porlande skratt eller hulkande snyftningar har fastnat i halsgropen och jag har svårt att andas. Av lycka och glädje, av förtvivlan och sorg.

Jag kan inte känna mer för det ena eller det andra. Jag hamnar i ingenmansland och tampar på löpbandets eviga resa.

Livet har sin gång och vi accepterar det för stunder av lycka, stunder av glädje, stunder av kärlek. I dag korsas glädjen och sorgen i en okontrollerad dans och jag kan inte ta mig ut.

Jag tänker på den lilla; ett litet knyte nytt liv. Som kan le, som kan skratta. Som ska lära sig att leva livet genom lek och allvar. Som ska lära sig att leva i glädje och sorg. Lära sig se glädjen trots sorgen, precis som jag gör nu…

kommentarer?

