Av hela mitt hjärta, ömma moder

Små, små kärl där blodet springer. En stor ådra som mot tinningen ringer.

Lövet som i vinden fladdra, muskler som får läpparna att pladdra.

För dig jag alltid känner, för dig mitt hjärta alltid bränner.

Jag vill att du ska förstå, allt jag gör för att inte dig förrå’.

I motvind det känns som jag kämpar, mot dem som inte för dig sig dämpar.

Dämpar sitt väldiga sätt att på olja aldrig bli mätt.

För dig jag känner bävan, en vidunderlig strävan.

Att du för oss det mäktigaste skapa, en pöl ur vilken du låtit oss gränslöst lapa.

Du har inga vingar att oss under förvara, ingen enda av oss vill du undvara.

I rustning hård som diamant, du hämtar in oss från klippans brant.

I en vansinnesfärd genom universum vi flög, sen den dagen kärleken på oss smög.

Genom tid och rum, jag står en evighet i ditt delirium.

Livets stilla gång, eller en kärlekssaga evighetslång.

Varje individ som hos oss vandra, du lär oss tålmodigt att inte klandra.

Dag ut och dag in mitt hjärta brister, jag älskar er alla miljöaktivister.

Av övermod vi ändå låter, din givmildhet läcka ut och aldrig komma åter.

Vi har en jord, en gång stod du rik och grönskande. Nu är det mest en massa önskande.

Med den tiden vi har kvar, måste vi göra något som verkligen bidrar.

Att sitta på sin ända kommer inte få någonting alls att hända.

Till sist med skam och svek och törn, kommer vi kanske att förstå att vi målat oss in i ett hörn.

Allt är inte genomtänkt och bra, men vi kanske kan bli lyckliga en da’.

Tills dess lär jag min miljöångest få lida; jag med svett och tårar kommer fortsätta strida för att få över er andra på min sida.

kommentarer?

