Livet på hold

En förändring eller en förvandling. Båda utgör ett skifte av ett händelseförlopp eller en situation, men kan man påverka upplevelsen genom att betrakta det som en förvandling? Och därför komma ut på andra sidan utan att ett hårstrå krökts på huvudet? Kanske till och med skaffat vingar?!
Ja ni hör; livsfilosofiskafrågor i fokus här. Jag antar att ni kan ana en personlig anknytning till grubblerierna; att de alls uppstått.
Jag står med benen på vars en sida av sträcket, jag hör av mig när jag står stadigt på andra sidan. Oavsett om jag genomgår en förändring eller om det resulterar i en förvandling.

So long…!

kommentarer?

