Det kan inte bli för grönt

Dagen innan klimatriksdag2014 äntlien går av stapeln förkovrar jag mig i pyssel. Allt annat än att packa kommer jag mig för.

Hur kommer det sig egentligen? Att skjuta upp det tråkiga. Missförstå mig rätt; klimatriksdagen kommer bli awesome, det är bara att packa som jag inte kan komma mig för att ta tag i.

I stället går jag till köket och inser att jag har ärtskidor som ibte längre är dugliga för inmundigande. Skalar dem och hittar finfina ärtor inuti, snacka om att inte dömma pga skalet!

image

Det hela resulterade i en grön ärtsoppa. Ärtor och jag har en livslång kärlekshistoria: serveras det ärtor har jag ett berg på tallriken. Jag minns hur jag kunde äta enbart ärtor till lunch redan i lågstadiet, bara för att det är så sablans gott!

Måltiden fick kanske en lite väl grön touch, eller så är bara det en god start på denna gröna helg… ;)

image

Vet du inte vad Klimatriksdag2014 är för något? Shame on you!
Det är en folkrörelse för klimatet och miljön. Målet är att få politikerna att agera på de idéer som vi samlar ihop under helgen. Miljöengagerade från hela landet samlas i Norrköping för att diskutera hur vi vill att Sverige ska arbeta för en hållbar framtid.

Läs mer på: http://www.klimatriksdag2014.se

kommentarer?

