Funderar på vad jag gör med tiden

När man tar ett steg, tar ett aktivt val i ett vägskäl – även om vägen bara delar sig i två. Då kan man tänka att utvärdering infinner sig…

Färdig!
Jag vet vad jag vill åstad komma, frågan är om det är viktigt vad jag gör under tiden eller om jag hellre vill låta vardagen bero för att ha utrymme att göra vad jag vill.

Jag inser att det här kanske inte var helt tydligt, men om jag säger så här: jag kanske skulle jobba med något som avslutas på kontoret och ägna min fritid och allt mitt engagemang åt… Ja, åt det som engagerar mig. För jag är viktigast i mitt liv, och vad jag gör för mig är det jag mäter min lycka i. Nu råkar det vara så att jag mest bryr mig om andra och annat, så varför stampar jag på i ett ekorrhjul utan energi att göra allt det där vettiga jag vill för andra?
Så länge jag kan betala hyran och har mat på bordet så är ju jag ”hemma”, då har jag ett helt liv att ägna mig åt andra.

Nu jädrans ska det bli andra toner i lerjöken…!

kommentarer?

